Gucci Kids

W czołówce największych marek, które posiadają linię ubrań dla dzieci nie mogło zabraknąć Gucci- włoskiego domu mody z prawie stuletnią tradycją. Poniżej kilka słów o marce i przegląd letniej kolekcji.

Firma Gucci jest jednym z najstarszych domów mody. Założył ją krawiec Guccio Gucci w latach 20. zeszłego wieku we Florencji. Gucci nie był projektantem i nie miał też ambicji stworzenia modowego imperium, jakim firma jest dzisiaj. Pracując w młodości w londyńskim prestiżowym hotelu Savoy, zainspirowały go luksusowe walizki i torby podróżne. Guccio Gucci postanowił sam takie tworzyć i zarabiać pieniądze na ich sprzedaży.

Swój pierwszy sklep we  Florencji założył w wieku 40 lat. Firma rozwijała się dobrze. Problemy pojawiały się  podczas wojny. Brakowało skór, więc Gucci zastąpił je specjalną tkaniną z logo GG i diamentowym wzorem. Pomysł się sprawdził, firma odbiła się od dna. Do dziś tkanina pojawia się na torebkach i akcesoriach marki. W firmie pomagali Gucciemu trzej synowie, wszyscy ze smykałką do interesów. Otworzyli nowe butiki (pierwsze w Rzymie). Wtedy też powstała jedna z najbardziej kultowych torebek marki, Gucci Bamboo. Mały kuferek z bambusową rączką chętnie kupowały gwiazdy i arystokratki z Hollywood i Nowego Jorku.

Widząc to jeden z braci, Rodolfo Gucci, otworzył butik w USA. Dosłownie kilka dni po otwarciu pierwszego butiku w Nowym Jorku zmarł Guccio Gucci, a interes przejęli synowie. Ich biznesowa odwaga opłaciła się – jedną z torebek kupiła Jackie Kennedy (bracia szybko zmienili nazwę modelu na Jackie). Apaszkę w kwiaty zamówiła księżna Grace Kelly z Monako (wzór Flora do dziś jest na stałe w kolekcji marki).

 

Aż do lat 80. firma prężnie się rozwijała – pojawiły się pierwsze kolekcje mody, perfumy, zegarki. Logo Gucci było wszędzie. Ale to, paradoksalnie, zaczęło szkodzić wizerunkowi marki. Jak można być luksusowym, a jednocześnie ogólnodostępnym? Pojawiły się problemy finansowe. Powstawało mnóstwo podróbek flagowych produktów Gucci. Chińskie torebki i paski zalewały amerykański i europejski rynek. Marka traciła na prestiżu.

Wtedy też władzę w firmie przejął wnuk Gucciego, Maurizio. Przestraszony złymi wynikami, na początku lat 90. postanowił sprzedać rodzinny biznes. Do kryzysu finansowego dołączył też skandal – żona Maurizia zatrudniła płatnego zabójcę, który zamordował jej męża.

Nowa era w historii Gucci

Nowi właściciele zmienili strategię: postawili nie na torby, ale na ubrania. Zatrudnili młodego utalentowanego projektanta Toma Forda, który w 1994 roku został dyrektorem kreatywnym Gucci.

Wróciły złote czasy. Kolekcje Forda były seksowne i bardzo luksusowe. Gwiazdy chętnie pokazywały się w jego projektach na czerwonym dywanie. A jak wiadomo, to, co noszą gwiazdy, szybko staje się hitem. Coraz odważniejsze kolekcje zaprowadziły Forda na szczyt. Jednak po 10 latach Ford, który chciał pracować nad własną marką i reżyserować filmy, odszedł z Gucci.

Zastąpiła go Włoszka Frida Gianinni, wcześniej odpowiedzialna  w firmie za dział akcesoria. Jej pierwsza kolekcja w 2005 roku została dobrze przyjęta przez krytyków. Gucci według Gianinni to przede wszystkim świetne akcesoria. Projektantka odświeżyła kultowy model Gucci Bamboo, stworzyła nowe it-bags.

Ale to nie wystarczyło marce, która chciała konkurować z największymi domami mody. W 2015 roku na stanowisko dyrektora kreatywnego awansował Alessandro Michele (do Gucci ściągnął go sam Tom Ford w 2002 roku, Alessandro pracował w dziale torebek). Jego odważne, pstrokate kolekcje nie są już sexy jak za czasów Forda, nie są też tak zachowawcze jak u Gianinni. Dziwne, trochę kiczowate, przerysowane, ale to właśnie takim stylem zachwycają się teraz redaktorzy modowi i blogerzy

Dziś Gucci, to chyba najmodniejsza marka zeszłego sezonu. Ostatnio prezentuje ubrania nieco w stylu vintage, z ekstrawaganckimi elementami, często uzupełnione w charakterystyczny wzór Gucci (dwie litery G na szarym tle). W aktualnej kolekcji dziecięcej dominują kwiatowe wzory, czasem nieco babcine, wełniane sweterki jak z lat 70., białe kołnierzyki bebe czy kokardy. Na sukienkach czy sweterkach często pojawiają się także nadruki z wielkimi zającami czy kotami. Zobaczcie, jak ciekawie można „przemycić” styl vintage do mody dziecięcej:

Sukienka na lato w biało-niebieską kratę, z naszywką z kotem.

Piękna i oryginalna sukienka z organzy i jedwabiu, z aplikacją przedstawiającą ćmę.

Mokasyny w klasyczny wzór z emblematami Gucci, ozdobiony motywem przewodnim dziecięcej kolekcji na sezon SS2018, czyli… kotami. Szerokie spodnie z kwiatowym haftem przy nogawce. Hippie style!

Nietypowy plecak.

Sukienka z delikatnej mgiełki z wyszywanymi cekinowymi kwiatami.

Boho kwiecista sukienka z falbanami

Tiulowe sukienki, spodnie chinos, garnitur w kwiatki i sukienka z falban.

Kolorowe sukienki z wielkookimi kotami. Plecak z logo Gucci z takim samym motywem.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *