Lato w mieście z Dsquared2

Historia Dqquared2

 Już jako chłopcy pragnęli zostać sławnymi kreatorami i ubierać największe gwiazdy. Dzisiaj bliźniacy Dean i Dan Catenowie tworzą jeden z najbardziej znanych duetów w branży mody – Dsquared2, a ich projekty uwielbiają nie tylko celebryci. W tym roku świętują 20-lecie autorskiej marki i zapowiadają, że ich czas dopiero się zaczyna.

TEENAGE DREAM

Wychowywali się na przedmieściach Toronto, jako najmłodsi z dziewięciorga dzieci państwa Catenów. Kiedy rówieśnicy biegali za piłką, ulubionym zajęciem nastoletnich Deana i Dana było wertowanie zawartości szafy starszych sióstr oraz snucie marzeń o karierze projektantów.

Zaraz po maturze wyjechali do Nowego Jorku, gdzie mieli się uczyć zawodu w prestiżowej Parsons School for Design. Mimo że bardzo chcieli wyrwać się z rodzinnego miasta, w Wielkim Jabłku wytrzymali zaledwie semestr. Nie zdążyli nabyć tam żadnych konkretnych umiejętności, ale utwierdzili się w przekonaniu, że moda to ich żywioł. W wieku 22 lat ambitni chłopcy zdali sobie sprawę, że aby utrzymać się w branży na dłużej, najlepiej „zaczepić się” gdzieś na stałe. Dlatego w 1988 roku trafili do kanadyjskiej marki odzieżowej Port International (obecnie Ports 1961), w której szybko zostali dyrektorami kreatywnymi.

KIERUNEK MEDIOLAN

Z niezłym doświadczeniem i jeszcze większym przeświadczeniem, że kariera w świecie mody jest im po prostu pisana, w 1991 roku bracia wyruszyli na podbój Europy. Za cel obrali sobie ojczyznę rodziców, a dokładnie włoską stolicę mody. To tam bierze początek historia ich autorskiego brandu. Jednak zanim zaczęli projektować na własny rachunek, najpierw pracowali dla domu mody Versace, a następnie związali się z marką Diesel. Jej założyciel Renzo Rosso nie tylko docenił talent młodych Kanadyjczyków, ale także postanowił w niego zainwestować. W ten sposób Włoch stał się ojcem chrzestnym marki Dsquared2, która zadebiutowała w 1995 roku z regularną męską kolekcją Homesick podczas mediolańskiego tygodnia mody.

WŚRÓD GWIAZD

Przełomowym momentem dla Catenów był rok 2000, kiedy Madonna poprosiła ich o zaprojektowanie ubrań do teledysku „Don’t Tell Me”. Dla projektantów, którzy mieli na koncie same męskie kolekcje, to było wyzwanie. Ale królowej popu oczywiście nie odmówili, a dwa lata później stworzyli serię 150 kowbojskich ubrań na jej światowe tournée. Wtedy też zdecydowali się ruszyć w końcu z damską linią ready to wear.
W 2003 roku kolekcję Star 24/7 zaprezento-wały na wybiegu ikony modelingu: Naomi Campbell, Eva Herzigova czy Karolina Kurkova. Wcieliły się w role gwiazd rocka, które wysiadały z różowego jeta. W dorobku braci związki z muzyką spotykamy na każdym kroku. Oprócz Madonny, projekty na trasy koncertowe zamawiały u nich Christina Aguilera i Britney Spears. Ich pokazy uświetniały występy Rihanny czy ostatnio Mary J.Blige, a oni sami zagrali w teledyskach „Clumsy” Fergie i „I Gotta Feeling” The Black Eyed Peas.

BORN IN CANADA, LIVING IN LONDON, MADE IN ITALY

Tak brzmi motto marki, którą zdecydowanie można nazwać małym modowym imperium. W tym roku zarobiła ona już ponad 210 milionów euro. Bo Dsquared2 to nie tylko regularne linie damska i męska oraz kidswear, ale także bielizna, akcesoria i zapachy. Bliźniacy przyznają, że od momentu, kiedy pokazali światu pierwszą kolekcję, estetyka ich projektów wyraźnie ewoluowała. Pewne cechy pozostały jednak niezmienne. Szeroka paleta kolorów, bogate zdobienia i elegancja łączona z ulicznym luzem od początku wpisane były w tożsamość brandu.

Bracia chętnie reagują również na to, co dzieje się na świecie. Zaprojektowali specjalną serię koszulek, kiedy w 2004 roku tsunami spustoszyło Tajlandię. Wspierali kampanię na rzecz walki z AIDS. Tej dwójki po prostu nie da się nie lubić. I chociaż mogłoby się
wydawać, że w ciągu dwóch dekad na modowej scenie osiągneli już wszystko, oni sami twierdzą, że właśnie teraz czują się w pełni gotowi na sukces.

W 2013 roku wystartowała dziecięca linia Dsquared2.

Letnia dziecięca kolekcja

Szałowe printy, skóry, cekiny, wzór moro i naszywki. Tak w dużym skrócie przedstawia się dziecięca kolekcja na lato kanadyjskiego duetu projektantów Dsquared2.

Grzeczne różowe sukienki, słomkowe kapelusze i baleriny? To zdecydowanie nie estetyka braci Caten, którzy od zawsze tworzyli bardziej casualowe, wyraziste projekty.

Ubrania dla dziewczynek na sezon SS2018 od Dsquared2 to między innymi:

 

Sukienki w jaskrawych kolorach zapinane na suwak i sandały rzymianki, z kolorowymi sznurówkami zamiast rzemyków.

Jeansowe kurtki, z naszywkami lub bez.

Wojskowe klimaty, czyli nadruk moro – na spodenkach, czy długich spodniach.

Zwierzęce printy na ubraniach i dodatkach. W połączeniu z innymi teksturami i stonowanymi kolorami, nie wyglądają wulgarnie, a ciekawie.

Po więcej inspiracji zajrzyjcie na stronę www.dsquared2.com.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *